CAMARO V TOPU

Předvečer největšího závodu Austrálie byl nezvykle rušný. Do paddocku v Bathurstu se sjížděly stáje, zatímco v meeting roomech a pokoutných částech boxů probíhaly diskuze a emergency schůzky. Jejich téma? Hráči nemají pro highlight sezóny rovnocennou techniku – Camaro má před Mustangem jednoznačně navrch.

foto: Mark Horsburgh / Red Bull Content Pool | Motorsport Images

Je to poprvé, co 1000 km závod na okruhu Mount Panorama kompletně obsadila kupéčka. Velkou limuzínu Commodore s koncem značky Holden vystřídal koncernový bratr Chevrolet, zatímco Ford už pár let nasazuje Mustang. Přesto je letošní sezóna jiná. Nová, třetí generace speciálů Supercars má blíže svým silničním protějškům a generuje například o skoro 70% méně přítlaku, než předchůdci. A právě aero hraje pekelně důležitou roli. Obě auta jsou odlišná a jejich parametry se musí srovnat. To se promotérům doposud nepovedlo.

Chevrolet svůj protějšek válcuje. Stačí mrknout na dosavadní průběh sezóny. Modrý ovál má zářez pouze u dvou ze čtyřiadvaceti závodů! Jasně. Camara mají početní i kvalitativní převahu, ale tohle prostě nadzvedává obočí. První sezóna s novými vozy je pochopitelně bolehlav i pro promotéra. Bez relevantních dat se srovnávat nedá. Proto, jak už je přes 20 let zvykem: <Balancování výkonnosti bude probíhat v pevně stanovených intervalech na základě dosažených výsledků>. Asi se kluci techničtí někde zamotali, protože první kolo srovnání proběhlo už začátkem července, ale auta si stále nejsou rovna.

O to horší, že si je této šlamastiky promotér vědom a veřejně jí přiznal. A to na prahu největšího motoristického eventu u protinožců fakt nechcete. Týmy Fordu oprávněně brečely a prosily o další srovnávací rundu <Vzadu na kamionu máme součástky, které nám mohou výrazně pomoci. Stačí, když promotér svolí. Nasadíme je>. Chevrolet loboval o zachování současné podoby – přece jen, podle pravidel se balancovat ještě nemá! Nechali by jste si v roli stáje Chevy tuhle “unfair advantage“ uplavat? Nenechali.

Co je psáno, to je dáno. Proto vyjádření promotéra před 1000 km v Bathurstu vypadalo následovně: <Navrhované změny na voze Ford Mustang pro snížení rozdílu mezi modely nebudou aplikovány>. Výsledek závodu už asi znáte. Chevrolet 1 – 2. Přesto – Bathurst je kategoricky individuál, takže jeden z Fordů se alespoň promáčkl na třetí stupínek pódia. Oproti předchozí pětistovce v Sandownu, kde Camara obsadily prvních pět míst, alespoň něco. Fandové Mustangů, nebojte. Dlouho očekávaný výkonnostní reshuffle začíná právě teď…