Každý šampion má svůj příběh. A není to o tom, že odstartoval, všechny zporážel, a přijel do cíle jako první. I když…v případě Maxe Verstappena to možná opravdu tak bylo.
napsal: Road Plus Track | foto: FIA WEC / FocusPackMedia – Jan Patrick Wagner a Motorsport Images
Max Verstappen (F1) – To, co vytvořil Red Bull Racing, můžeme nazvat Predátorem. Kombinace monopostu a pilota, který na povrchu zemském porazil vše, co se mu zachtělo. Naštěstí i Formule 1 měla letos svého Alana Schaefera (nebo Arnolda Schwarzeneggera, chcete-li). Pasti byly nakladeny podél ulic v Marina Bay a Predátor se do nich chytil.
Theo Pourchaire (F2) – Tady už bylo na čase. Tři roky ve Formuli 2 nejsou úplně málo. A málem ani ta koruna nebyla, kdyby soupeři v Holandsku z ničeho nic neupadla obě poháněná kola. A ty opravdu potřebujete. Nicméně, klub Formule 1 v současnosti nové členy nepřijímá, takže cesta vede do Japonska. Super Formule dostává svému názvu (Liam Lawson budiž příkladem), a pokud nový šéf Hoshino a Nissan svolí, možná si bude moci přivydělat v místních gétéčkách.
Kalle Rovanpera (WRC) – Nejmladší dvojnásobný mistr světa pravděpodobně nebude příští rok nebude trojnásobný. Je toho zkrátka moc a chce to voraz. Voraz typu psali jsme tady. Ale nikdy neříkejte nikdy. Sebastien Ogier loni taky startoval na částečný úvazek a po Mexiku vedl průběžné pořadí…
Toyota (WEC) – Pátý mistrovský titul v řadě. Je třeba něco dodávat? Konkurence se dramaticky rozrostla, ale Toyota těžila především z dosavadních zkušeností a BoPčku vyhovujícím spíše rulesetu LMH. Auta postavená podle LMDh měla nespornou nevýhodu, což prakticky potvrdil i promotér dodatečným a neplánovaným (a možná i rafinovaným?) vybalancováním před Le Mans.
Alex Palou (IndyCar) – Taky už jsme o něm psali. Nenechal se vyvést z míry zákulisními triky, Španěl jeden. Indycar je jedna z těch sérií, kde se návšetěvníci Victory Lane střídají jako ponožky. Přesto se tam Palou letos podíval pětkrát, s právníky McLarenu za zády. Mladík zjistil, že Formule 1 není všechno a snaha dostat se do jezdeckého Edenu motorsportu se může vymstít. Teď se ještě vítězně poprat s těmi soudy…