Jestliže o sobě Jenson Button ještě letos tvrdil, že je v závodnickém důchodu, tak s nástupem následujícího měsíce tahle sranda musí skončit. Daytona v Hondě a full-season sedačka v jednom z nejrychlejších Porsche planety rozhodně není jen takový důchodcovský špás.
text: Road Plus Track | foto: Porsche AG a Motorsport Images
Dealem se stájí Jota si Jenson zajistil, že bude příští rok v cíli každého kola Le Mans minimálně o dvacet sekund dřív, než letos. Takže co si budeme povídat. Camaro byla srdcovka, ale teď už jde vážně do tuhého. Model 963 Hypercar si ozkoušel už letos na Atlantské horské dráze jménem Road Atlanta a po desetihodinové vervě se přiznal, že zvažuje americká endura i mistrovství světa. Tým Jota v tu chvíli komunikoval možnosti nejen s Buttonem, ale i se Sebastianem Vettelem a Robertem Kubicou.
Kubica nakonec sedne do Ferrari a Vettel bude pravděpodobně pokračovat v osvětové tour za volanty ikonických ef-jedniček jezdících na čisté palivo. Do hyperkár se leje zpracovaný odpad z francouzských vinic a nějaké CO2 to stále produkuje, takže zatím nic pro Seba. Dokážete si ale představit, kdyby se v tom Porsche střídala právě tato trojka?
Takže, Britský motorsport právě přišel o jednoho důchodce, jakkoli to už vypadalo, že Jenson bude jezdit už jen pro ten pocit a pro zajímavé nabídky. I Indycar mohl být, kdyby plánovaný test nezhatila COVIDová krize. Jednoho takového důchodce jsme už tady ale měli. Nigel Mansell se z Indy na částečný úvazek vrátil nejdřív do Williamsu a poté do McLarenu.
Zbytek příběhu znáte všichni a na rozdíl od Buttona následující nabídky nedokázal přetavit v realitu. Ať už to je závodní sedačka ve F1 u Eddieho Jordana, GT závody s mclarenem, nebo DTM s opelem Calibra. A když s někdo zeptal, Nigel to popřel. Jediný smysluplný program, který z proškrtaného seznamu devadesátých let vzešel, byly závody BTCC pro Ford s několikaletým rozestupem. Značka do Nigela vrazila objemný marketingový balík a Brit byl samozřejmě v merku médií a publika. Mechanici měli taky co dělat, protože když auto nepřijelo očesané na odtahovce, probíhaly hádky o změnu setupu. Tým se snažil Nigelovi vysvětlit, že některé věci, co navrhuje, nebudou fungovat, protože Mondeo je předokolka. Dalo to práci a kopu důkazů z telemetrie, ale těch pár kol ve vedení se alespoň utrhnout podařilo. Pozdější outingy už byly fakt jen pro tu srandu…