Pochopitelně. Je mladý, chce si užívat života a své nejlepší chvíle nechce strávit za volantem, diktováním rozpisu, nebo nekonečným projížděním erzet dokola a dokola skrz onboardy na laptopu. Nechte Kallemu trochu oddychu. Dva tituly mistra světa ve třiadvaceti letech. Kdo jiný tohle dokázal.
Napsal: Road Plus Track | Foto: Toyota Gazoo Racing a Motorsport Images
Pokud mluvíme o odpočinku, na mysli je v případě Fina stejně tak nějak motorsport. Víme, že driftování jej náramně baví, a při nedávném předávání poháru za sezónu 2023 se prokecl, že by chtěl otestovat gétéčko. Ale notak. Všem je jasné, že u testu to nekončí. Akorát to zkusí, dostane brouka, a co pak? Třeba start v Le Mans, prosíme pěkně. Toyota má na poli gétéček svou divizi Lexus a letos bude mít ve Francii dvě auta.
Ty sice pojedou celou sezónu mistrovství světa vytrvalostních závodů a jezdecký line-up bude pravděpodobně neměnný. Nikdo ale neřekl, že by se <surprisingly> na startovním roštu nemohl objevit ještě jeden Lexus, s Finskou vlaječkou nad dvěřmi. Z hlediska historie a honby za senzacemi – nechal by si pořadatel ujít start dvojnásobného mistra světa v rally? Navíc ve chvíli, kdy situace s nominacemi a složení startovního roštu není úplně jasná? Dobrá, možná je to trochu víc ze světa fantazie. Ale líbí se vám to, co?
A je to vůbec tak jednoduché? Jakože mladý rallyman sedne lážo plážo do kokpitu v největším vytrvalostním závodě světa? Pro odpověď nemusíme chodit ani moc daleko. Colin McRae tahle <casually> dojel na třetím místě v roce 2004, přičemž své Ferrari 550 Maranello (a to bylo velký gétéčko) řídil jen na pár testech před samotným závodem. Nemluvě o faktu, že se musel naučit soustavně koukat do zrcátek a předpovídat chování rychlejších prototypů. Sice to při svých stintech dvakrát zahrabal v kačeru, ale právě pokaždé, když uhýbal plackám. No, a to je ono. Tenhle typ řidičů na asfaltu mimo čáry jen tak nedostanete. Zvlášť, když jsou zvyklí, že je za nimi dvousetmetrová propast, nebo přinejlepším jen strouha.