V MARINA BAY HOŘÍ !

Voda kanálu Marina Bay byla v tu noc jako obvykle klidná. Není se čemu divit, od temných a divokých vod Singapurského průlivu jí dělí přehrada. Pokud by jste se otočili o sto osmdesát stupňů, narazíte na pevninu. Kamenný násep vyztužený betonem v normálním případě plynule přechází v travnatý pás a silnici. Dnes večer ne. Klidné vody bylo třeba oddělit i tímto směrem – betonovými svodidly a vysokými ploty – od motorové divočiny zvané Velká Cena Singapuru.

napsal: Road Plus Track | foto: Scuderia Ferrari press office, Motorsport Images

< To první místo chceme my >. Tohle pravděpodobně zaznělo minimálně ve třech motorhomech při po-kvalifikačním briefingu. Motorhomy to byly červené, oranžové a černé, a obsah briefingu reagoval na fakt, že ani jeden pilot stáje Red Bull se nedostal do poslední části kvalifikace. Ouch. < Takže to jedenácté vítězství Maxe Verstappena v řadě se teda nebude konat? >, zní zklamaně z tribuny. Zato v kempu pomlouvačů je veselo < Konečně někdo limonádám přistřihl křídla! Teď už jim pružný křídla nepomůžou, když se to bude kontrolovat!>.

Až na to, že vůbec. Vliv nových pravidel o pružnosti křídel na rychlost aut red bullu shodil ze stolu jak Horner (samozřejmě), tak i pár dalších. RB19 je skvělá kára, ale na hrbolaté ulice Singapuru jí prostě museli zvednout o pár kliků výš, než je zvykem, a na problém bylo zaděláno. Je to samozřejmě mnohem komplexnější téma. Pro ty, co chtějí víc, doporučme spíše nějaký podcast a k tomu TABULKY. Pro ty, co se smíří s jednoduše daným faktem, vzejde jedina důležitá věc – v návaznosti na začátek předchozího odstavce – první místo ve Velké Ceně Singapuru je k mání!

< OK, tohle nebude lehký >, řekl si Carlos Sainz těsně před startem ze své druhé letošní pole position. Ujet všem na čele je brnkačka, když na to máte auto. Jenže Španěl od chvíle, kdy jej přestal krýt Leclerc, ujet nesměl. Jako by v uších slyšel svého inženýra: < Pokud se pole roztrhá, Mercedes toho využije a nasadí čerstvou střední sadu, kterou dokázali pošetřit a budem všichni v háji!>. Jezdci krouží, kola ubíhají, pole se netrhá. Oconovi se sype převodovka. Ocon zastavuje. Virtual Safety Car! Mercedesy využívají příležitosti a nasazují čerstvou střední směs. Přituhuje. < OK, tohle nebude lehký >.

Riding shotgun je anglická fráze a znamená krýt někomu záda. Pochází z dob divokého západu, kdy na kočáru seděl kočí, soustředící se na ovládání soupravy a vedle na sedle jej doprovázel tvrďák s brokovnicí, připravený odstřelit jakoukoliv hrozbu. A tak se stalo, že ve finální fázi závodu dělal vedoucímu Sainzovi shotguna ze druhého místa Lando Norris. Oba na značně ojeté gumě s čerstvě obutými mercedesy v zádech. Sainz si Norrise schválně nechal v DRS zóně, aby to dva tmavé monoposty, sápající se na lídry neměly tak jednoduché. Zbývá kolo do cíle. Prásk. Lando právě odstřelil Russela. Rána z brokovnice to nebyla, jako spíš bump do zdi lemující okruh v nájezdu do zatáčky. Zatímco pro Landa skončil jen rozladěnou geometrií, George, kopírující Norrisovo stopu, jako by skočil na nezamýšlený lep. Zeď bumpnul o něco víc a odporoučel se do bariéry. Je rozhodnuto. V Monze přihořívalo. V Marina Bay hoří!