Petr Fulín za volantem modelů Leon TCR v Mostě vyhrál závody Evropského poháru i různých seriálů TCR a mnozí si jeho kralování s odlišnou značkou možná nedokázali představit. Stop. Do té chvíle jsme právě dospěli – plzeňský jezdec vyměnil kokpit španělského hatchbacku za Audi RS3 LMS.
text: Road Plus Track
Když už Petr Fulín ve svých sporadických startech usedne do závodního kokpitu, šance na úspěch se snaží maximalizovat. V loňském závodě TCR na autodromu v Mostě konkurenci naprosto deklasoval. Konkurence od té doby dosti zostřila, a tak letos usoudil, že tradiční SEAT / Cupra, s jehož modely startoval skoro deset let, už stačit nebude a zajistil si sedačku ve voze Audi, které má dle některých o ždibínek lepší výkon, než ostatní.
OBRÁZEK: Na záčátku sezóny v Oscherslebenu Fulína, ještě s Cuprou, povodily Hyundaie Homoly a Kouta. Druhého jmenovaného Fulín porazil, ale Homola si dojel pro první místo. První náznak vyústění srpnového Mostu?
Rozdíly vyrovnání výkonů jednotlivých vozů nejsou v regionálních šampionátech díky rozmanitosti jezdecké kvality až tak zřetelné. První top jezdec, který u nás letos dostal do rukou Audi, byl prakticky právě Fulín. A jeho potenciál naplno ukázal právě v Mostě. Pole position proměnil v celkem přehledný triumf a nebýt zbrklého útoku na lídra mokrého druhého závodu, při kterém si nešťastně vylomil kolo, mohl ty vítězné poháry z Mostu mít hned dva…
Naopak Hyundai, který má být podle účastníků evropského šampionátu nekonkurenceschopný, v Mostě vybojoval s týmem Janík Motorsport a zkušeným Matějem Homolou domácí mistrovský titul. Janíkovo italský protějšek, tým Target Competition, za který jezdí v evropské sérii někdejší šampion Dusan Borkovic, přestalo topení se na chvostu v záplavě čtyř kruhů bavit a na konci července s ostrou kritikou opustil rozjetý víkend ve Francii se slovy, že už se do evropské série nevrátí. Stejný tým se stejným BoP přitom v Italském mistrovství letos vybojoval tři pole position…
OBRÁZEK: V Evropském šampionátu TCR je Audi volbou poloviny čtrnáctičlenného startovního pole. Z mistrovství navíc odstoupil italský tým Target provozující Hyundai – podle názoru stáje je stávající BoP pro Hyundai tak nevýhodné, že se nevyplatí startovat.
Domácí TCR Eastern Europe svého šampiona korunovalo, ale na začátku září v Brně bude stále o co hrát. Čeští piloti mají jednu z posledních šancí posbírat body do globálního hodnocení a probojovat se do světového finále pro 60 nejlepších jezdců kategorie TCR.