DOSTANE PEUGEOT KONEČNĚ ZADNÍ KŘÍDLO?

foto: Stellantis | Peugeot Sport

To je otázka, která hlodá nejen příznivce francouzské značky. Vedení závodního týmu má rozpracovaný plán. Ten má výkonnost konceptu 9X8 posunout ještě výš. Částečnou odpověď na otázku najdete v samotném článku, stejně jako reakci Ferrari na porážku v domácím závodě. Co však již nyní jisté je, že dostane nové soupeře.

napsal: Road Plus Track

Pokud vezmeme v potaz doposud nevýrazné výsledky letošních závodů, kdo čekal Peugeot na pódiu v šestihodinovce na Monze? Jasně, okruh svědčí setupům s nízkým přítlakem… přesto je vidět, že se auto postupně sune výš. Co je v plánu dál? Technický ředitel značky pro server Dailysportscar uvedl, že by rádi nasadili velký vývojový balíček, ale vzhledem k tomu, že větší úpravy podle pravidel nejsou povoleny, musí vyjednat možnosti s FIA a ACO (promotér mistrovství světa). Přitom dodal, že zadní křídlo je něco, co pro koncept 9X8 nebylo nikdy tak moc důležité, a kýžené výsledky se dají dosáhnout různými způsoby.

OBRÁZEK: Nejnovější odhalený prototyp pro MS vytrvalostních závodů pochází z dílen Lamborghini a za volantem bude sedět mimo jiné i Romain Grosjean. Další značky, které se připravují na vstup do MS jsou: Alpine, Isotta Fraschini a BMW. Poslední jmenovaná už má letos za sebou první velké (byť kontroverzní) vítězství v 6h na Watkins Glen (není součástí MS).

Co dalšího se stalo na Monze? Toyota se po prohře v Le Mans vrátila na výsluní a pozici prvního poraženého tentokrát schytalo Ferrari. Domácí porážku nesli, a možná ještě nesou, velmi těžce. Ani jeden z pilotů Scuderie nebyl k dispozici novinářům pro pozávodní rozhovory a v oficiálním tiskovém vyjádření tým nepřímo (za přímou kritiku se inkasují pokuty) svaluje vinu na změny v parametrech maximálních povolených výkonnostních a váhových limitů (BoP), které udává promotér.

ÚRYVEK Z TISKOVÉ ZPRÁVY FERRARI: Po vítězství v Le Mans byl očekáván boj za stejných okolností jako ve francouzském závodě. Podmínky stanovené pro Monzu však tým oproti jeho soupeřům znevýhodnily.“

Brek nebo opodstatněné vyjádření? To se nikdo nikdy nedozví. Mnohem závažnější obavy možná v Monze vzbudily zejména pravidla při výjezdu zpomalovacího vozu. Boxy se při fázi Full Course Yellow nebo Safety Car na první tři kola uzavírají a na výjimky nesmí nikdo na servis vjet. Někteří šéfové závodních týmů tvrdí, že ten, kdo nemá co ztratit, může zariskovat a do boxu zajet ještě než zpomalovací fáze nastane (v moment, kdy se ředitelství závodu rozhoduje, jak případný problém na dráze vyřešit). V případě podařeného risku tím pádem získá výhodu nad těmi, kdo jezdí na předních pozicích a nemůže si hazard dovolit. Někteří piloti třídy LMP2 tvrdí, že výsledky posledních dvou šestihodinovek byly především o štěstí.

OBRÁZEK: Nejspokojenější odjížděli z Itálie Nicky Catsburg, Ben Keating a Nicolas Varrone. Na voze Corvette dva závody před koncem sezóny ukořistili mistrovský titul v kategorii GTE. Příští rok třídu GTE nahradí všudypřítomná GT3.


Sestřih ze šestihodinovky v Monze.